Traditional - Basic Hotrod - The Real Thing
 

Original Steel body. Plade repareret hvor det var nødvendigt; cowl, bageste hjørner, dørbunde (patch panels), men uden spartling og anden overdreven finish (det er en hotrod, ikke?). 

Tag choppet 3.5". Lad forkortet 12". 1956 Ford bagklap. Original 1934 pickup grill

Original dash. Speedo, olietryk og temperatur. Gulv lavet af det originale lad. Original tank under sæde. 

Basic polstret krydsfinersæde (ikke super komfortabelt men en klods skumgummi og et mexikansk tæppe kunne gøre det rigtig godt at sidde på). Ingen indendørs finish bortset fra et par pinstripes

1950 Mercury dørhåndtag indvendigt, 1934 pickup udenpå.  Ny forrude, ingen bag- og sideruder (men original bagruderamme medfølger). Cowl vent og forrudeåbning virker.

Maling: John Deere Blitz Black + pinstripes

Original 1934 Ford pickup ramme.

4" droppet original foraksel. Reversed spring. Unsplit 1934 wishbone. 1939 spindler.

1947 Ford bagaksel/stag, 3.54 gear. Reversed spring. Vern Tardel rear axle retainers medfølger (god idé til grusgravskørsel...).

Bremser: 1948 Ford juice for/bag; nye tromler, bakker, hjulcylindre, rør. Dobbelt master.

Originale 1940 Ford 4 x 16 forhjul med Firestone 5.50 x 16 bias ply (diagonaldæk). '48 hub caps og trim rings.

Originale 1951 Ford 5 x 16 baghjul med Firestone 6.50 x 16 bias ply. '48 caps/trim rings.

1953 Ford F100 styrebox, ratstamme og rat.

Motor: 1950 Ford 8BA 239CI 100HP V8 Flathead (hvad ellers?). Nye vandpumper. Holley 94 carb (original på 1950 V8). 1936 Ford luftfilter (ikke på alle billederne). 12V generator; stort set det eneste på bilen, der er nyere end '50erne.

Gearkasse: 1936 3-speed med 1940 synchromesh gears. Hus modificeret til 10" kobling. 1939 skifter. Lukket kardan.

Originale 1934(?) lygter. Kort/langt lys, bag- og stoplys.

Importeret fra Canada, hvor den har kørt både som ny og som hotrod. Kanadisk title/reg attest. Told og moms betalt. Afgiften er nok minimal (efter de nye regler fra 2008 er den formodentlig Kr 0).

Opdatering: Nye headers (Red's) og custom udstødning med klassiske Smithy's hotrod-lydpotter monteret, i stedet for de korte rør på de fleste af billederne. Batteriet flyttet fra under gulvet i førerkabinen (hvor det var lidt dumt at komme til) til under ladet.

Opdatering: Så er der monteret håndbremse og baglygte nummer 2 (der var oprindeligt kun en på pickup og andre brugsmodeller). Også "synsskærme" (ikke på billederne, men kan medfølge). Næste skridt er at køre til syn. 

Hvad er der ellers at sige? Super cool hotrod, der kører godt og bremser super godt. Hvad der eventuelt yderligere skal laves er mest op til individuel smag. Godt grundlag for en traditionel rod med dit eget præg - eller kør den som den er. 

Og så er det her iøvrigt nok et bedre sted end bankaktier at investere opsparingen eller pensionsmidlerne...

Solgt.
 

English - Deutsch

Klik for at forstørre
Klik på billederne for at se fuld størrelse
Flere billeder nedenfor

Klik for at forstørre
"Hey, sådan en skulle man ha!"

Klik for at forstørre
"Det ku jeg godt vænne mig til!"

Klik for at forstørre

Click to enlarge
Red's Headers + Smithy's mufflers monteret.

-
Klik for at forstørre Klik for at forstørre Klik for at forstørre
Klik for at forstørre Klik for at forstørre Klik for at forstørre
Klik for at forstørre Klik for at forstørre Klik for at forstørre
Klik for at forstørre Klik for at forstørre Klik for at forstørre
Klik for at forstørre Klik for at forstørre Klik for at forstørre
Chick Magnet!